arjenenjesse.reismee.nl

Bok!

Bok! Ofzo.

Dat is Kroatisch voor hoi én doei. Erg simpel allemaal.

Maargoed, to the point. We hebben drie dagen doorgebracht op een camping aan de Adriatische zee in het plaatje Selce. De zee was supermooi en het water was heerlijk op temperatuur. Alleen de zee egels waren een beetje jammer...

We werden overigens zeer vriendelijk onthaald op de camping. We gingen vlakbij een Nederlands echtpaar staan. Het eerste wat ze zeiden was: 'Hallo, koud biertje?'. Supergezellig gehad met onze buren dus!

Verder hebben we ook erg snel contacten gelegd met Kroatisch volk. De barmeisjes van onze vaste strandtent zagen ons graag ons geld uitgeven, dus dat deden we dan maar! Ohja... Onze gelproblemen zijn inmiddels, gelukkig, opgelost.

We zijn op dit moment in Dubrovnik. WAUW. We hadden geen flauw idee waar we binnenliepen. We volgden gewoon de bordjes Old City, we dachten een klein kasteeltje te zien te krijgen, maar we kregen een superrrrmooie honderden jaren oude binnenstad te zien, prachtig aan de kust gelegen. Ze hebben hier overigens wel gewoon hypermoderne internetcafé's...

Carmen (onze witte liefde) houdt het nog dapper vol! Af en toe protesteert ze lichtjes door het op laten warmen van de motor of door het weigeren van het wissen van de ruiten, maar hier doen wij niet zo moeilijk over.

Ohja, op de weg naar Dubrovnik reden we door... Bosnië-Herzegovina. Stoer man. Gelukkig deed de Douane ditmaal niet zo moeilijk, in tegenstelling tot de Douane toen we voor het eerst Kroatië inreden. Een vreemd gesnorde politieman vroeg meerdere malen of we Hasjies bij ons hadden terwijl hij onze auto doorzocht. Gelukkig wist Arjen hem af te leiden met een plastic zakje met poedersuiker in zijn klimtas. Geen idee hoe het daar kwam, maar het zorgde voor een leuke, spannende situatie.

We gaan nu lekker avondeten in Dubrovnik en gaan vervolgens 's nachts een roteind doorbikkelen richting Griekenland.

Bok!

Tessa

haha, ik vind jullie verhalen leuk;)
Veel plezier nog!!

xx