arjenenjesse.reismee.nl

Berichtje uit Belgrado

And the story continues...

Na nog een ontspannen dagje op de camping in Griekenland besloten we te vertrekken richting Sofia, Bulgarije. We zijn 's ochtends eerst richting Delphi gereden. Delphi is de nummer één spot om oude Griekse opgestapelde stenen te zien liggen, dus daar moesten we wel even heen.

Vervolgens reden we in de nacht door naar Sofia. We dachten dat we een pokke-eind moesten rijden en 's ochtends pas aan zouden komen, maar dat bleek allemaal wel mee te vallen. Daarom gingen we na een zeer soepele grensovergang (ajax yes? Ok go on!) een paar uurtjes slapen in de auto bij een tankstation.

Na de wereldstad Sofia in al haar schoonheid te hebben aanschouwd (ze zijn gek op grote beelden van leeuwen daar), vertrokken we richting Belgrado, Servië. Campings kennen ze hier echt niet, dus we zitten as we speak in een Hostel tegen het Centraal Station aan.

Belgrado is op het eerste gezicht een onzettend vieze stad, 1 keer inademen en je bent nooit meer dezelfde. Tevens verkort elke ademteug je levensduur met een uur. We hebben hier nog weinig oude mensen gezien...

Vannacht gaan we het nachtleven verkennen in Belgrado. Je schijnt hier heel goed uit te kunnen gaan!

Morgen vertrekken we weer in noordelijke richting.

We zullen voor alle non-believers en skeptici proberen binnenkort een leuke foto mét Carmen te plaatsen. Hier lijken ze nog niet van usb-kaartlezers te hebben gehoord...